Digital Program Znaider Gigashvili

באחת הסקיצות לפרק רשם ברהמס מעל לנושא הראשון את הפסוק "ברוך הבא בשם אדוני" ,)Benedictus qui venit in nomine Dei( הלקוח מן הטקסט הליטורגי של המיסה, ככל . הפרק 1856־ הנראה לזכרו של שומאן, שמת ב מצטיין בזרימה מלודית קולחת ובנימה מהורהרת ונוגעת ללב. מתפרץ בנגינת רונדוהנושא החוזר של ה הפסנתר ללא ליווי ומבסס מיד את רוחו הסוערת והאסרטיבית של פרק הסיום. זהו נושא זוויתי וקופצני השופע בְּרָווּרָה פסנתרנית. שתי אפיזודות שונות, ב־פה מז'ור וב־סי במול מז'ור, משככות את הסערה. נושאה של האפיזודה ב־סי במול מז'ור, בגירסה מינורית, מהווה בסיס קבוע ֹ תזמורתי, המעיד על מיומנותו הרבה פוּגָטולקטע של ברהמס בכתיבה קונטרפונקטית. בהמשך שב הנושא החוזר ונשמע תוך פיתוח נוסף, בעקבותיו (בסיגנון של קוּאַזִי פנטזיהקדנצה שיש לנגנה (סיומת) נמרצת קודהפנטזיה) והרונדו מסתיים ב אך שופעת רגש. אורלי טל

RkJQdWJsaXNoZXIy NDUxMg==